Friday, October 16, 2009

libra zo hafizie

hari ni tepat detik 15 okt 2009 merupakan hari lahir ku yang ke 22.namun aku berdoa dan megharapkan peristiwa lalu yang mana aku menerima kehadiran seseorang dan kehilangan seseorang.. aku begitu takut sekali..tahun lalu di saat aku menyambut hari kelahiran ku, aku menerima kehadiran seorang teman bernama AK*L*L dari UPSI,namun tidak begitu lama setelah die menyatakan hasratnya untuk melamar seorang yang bukan diriku sebagai teman hidupnya.aku redha dengan keputusannya dan die 'mereject' aku. tetapi aku didatangi seorang teman yang begitu tidak diduga. diawal perkenalan kami, aku memanggilnya MAMAL yang sedang menuntut di sebuah IPTS di sha alam.No tel bimbit yg kusimpan di handfone ku juga aku menamakan sedemikian. kehadiran seorang insan yang bernama MAMAL itu telah membawa dirinnya menjadi teman sebilik aku sejak 7 bulan yang lalu.namun aku tidak mengharapkan die menerima aku sebagai teman hidupnya kerana diawal perkenalan itu aku sudah menyatakan aku tidak mampu untuk menjadi c*up*enya,namun aku syg sgt padanya dan membuat aku kegelisahan jika dia tiada disisiku.semua itu kisah pada oktober 2008


Pada tahun ini disaat aku menunggu detik itu,aku begitu gelisah dan takut.malam 14 oktober '09, die mengajak aku makan malam di Bale 13.aku turutkan lah memandangkan cadangan awal nak makan di DE restoran sahaja. di Bale 13 kami makan bersama momol,kak long, Que,dan fiz sambil menonton astro. kemudian kami pulang ke rumah.tidak ada apa yang aku hendak lakukan selepas itu,aku cuma mengaktifkan semua akaun aku untuk menerima ucapan ulang tahun kelahiranku dengan perasaan kegelisahan takut peristiwa lalu.antara nama-nama yang terawal memberikan ucapan itu akan ku senaraikan di bawah nanti.cume aku terkilan sebab orang yang paling 'dekat' dengan aku tidak memberikan ucapan itu. aku tertunggu jugak tapi die sebuk melayan temannya yang lain hingga ke pagi, ok x pe la.aku terus melabuhkan diriku ke tilam ku yang seusia sepanjang tempoh pengajian ku di PTPL colagge ni.seawal jam 7.30 am aku telah bangun memandangkan die hendak pulang ke kgnya.aku duduk di luar dan membiarkan die menyiapkan diri.dalam lingkungan 8.30 am die sudah siap dan aku menghulurkan tangan ku bersalaman sebelun die melangkah keluar rumah ni untuk pulang ke kg. die x pesan banyak just jge diri n tgok kan bilik. ok.. die pun berlalu...
emmm  tahun ni aku x de menerima pape hadiah yang begitu istimewa pun,memandangkan dari dahulu lg aku x dibiasakan menerima hadiah yang bermewah-mewahan. keluarga aku pun x selebret birtday aku n dorang pun x de la bg hadiah yang begitu gah. cukuplah sekadar ucapan tanda mengigati diri aku.di saat aku bersedih aku didatangi AK*L*L teman lama ku yang hadir pada bulan kelahiranku tahun lepas, namun meninggalkan aku disebabkan sudah berumah tangga 'katanya...' aku gembira sangat, tak sangka die memberikan hadiah yang cukup bermakna dan bernilai setelah setahun berlalu dengan kedukaan yang aku alami. tapi tahun ini die memberi sinarnya kembali.epy hargai sesangat setelah setahun kenal baru kali ini die memberikan hadiah itu.

berbeza dengan teman yang 'paling rapat' katenye, setelah die sampai di kg baru die wish heppy befday kat aku. tu pun disebabkan aku on ym, klau x , x dpat pun wish dari die. aku mengharapkan die orang pertama melafazkan kata-kata itu,namun setelah jam 6.00p.m.15 okt '09 baru die melafazkannya..sedih ni.. sambil nangis. x taw die orang ke bpe puluh yang wish memangdangkan teman ciber aku ramai gak wish kat aku, dan die pun wish melalui ym.emmm x pe la syg.yang penting  aku mengharapkan die tetap mengingati aku.sayang kat a*m

emmm begitulah kegelisahan dan ketakutan yang aku rase kan pada malam 14 okt '09 itu. rupa-rupanya ia benar berlaku semula kepada aku kali ini...ada yang manis dan ade yang pahit juga..tapi aku mengharapkan 2 orang insan ini sentiasa mengingati aku. aku sayang sangat kamu..sebab kamu hadir pada waktu yang sama, seorang datang dan pergi dan datang seorang lagi.. dan terjadi pada tahun ini juga, dengan orang yang sama.




 

gambar kenangan yang latest


No comments: