Friday, April 20, 2012

Suka / hiba di april 2012



salam  semua. ketika ini aku baru je habis duty... rasenye masih awal lg.. biase nye 6pm keatas bru ku habis kerja..
Aku x tahu mana nak mula, sejak kebelakangn ni hati aku tenang n kadang x tenang, emmm mgkin sembayang x cukup la tu
hahah
memeg pun . that y DIA suruh kite mengingatiNYA.
tEMPOH HARI MAK AKU masuk putra hospital bp. akibat stress n juga sawan.
aku pun sedih gak n gelisah
mcm mna ye... ble org tua da sakit baru nak beringat. nasib baik la chek in 1N je. esoknye dah Check out. so cepat 2 aku balik umah after keje
sumenye ok.

Tentang kerja pula sekarang ni sudah 8 bulan aku berada di PINEETREE batu pahat. AGAK LAMA BERBANDING hotel b4 ni. cume aku st8 pd houseekpng dpartmen.ade gak beberapa org tanye /pandang  (nak plak laki jadi houseman) tp aku dah suke.law nak dibandingkan BIDANG AKU MEMEG HOSPITALITY TOURISM n berkhidmat dlm FRONT OFFCIE DPARTMEN.Agak lama aku dlm departmen tu. memg glamor keje nye tp beban otak.. kadg2 aku lari naik floor untuk cleaning bilik mase aku di GOODHOPE HOTEL SHAH ALAM dulu.flaxcible!!!

Tapi di batu pahat aku still dlm deparment yg sama. mudah2 han aku cri pengalaman di hometown dulu.teman sekerja baru naik supervisor sama juga ngan bidang aku.x pa la . dah die yg masuk dulu. x kan nak potong Q PLAK kan . stakat ni aku la yg last masuk yg ade kelulusan. agaknye bile la nak naik ekh.. Kat bp NI AVERAGE SALERY pun 1.2 k kebawah je.. x la besar mane setanding ngan kos sara hidup di Batu Pahat. Kalu nak dibandingkan kerja di shah Alam dulu memg la ok.tp byak yg kene payment.

Agak sunyi sebenar ketika aku di Batu pahat. mgkin juga sbb aku kurg bergaul ngan teman sekerja. FITRI a.k.a supervisor aku ni selalu dok ngajak hangout ngan bebudak lain . tpo aku ni malas  lak nak join. susah nak dapat keserasian. dulu di GOODHOPE  HOTEL shah alam pun aku lambat untuk serasi. mana x nye sume staf GIRL. LAKI PUN 4 ORG JE termasuk bos. sorag NEPAL n sorg seangkatan ngan aku. tp mengamal kan gaya hidup normal. bila aku dah nak pindah baru la kemesraan tu datang sendiri. skang palk rindu ngan family GOODHOPE HOTEL  SHAH ALAM.

Suasana di PINTREE BATU PAHAT NI PUN  berbeza. awal tahun 2012 aku dikejutkan ngan teman lama aku MOHD KHANS . die pun behijrah dari KL - BP juga. aku mals nak layan . upenye die dah dapat keje kat hotel aku juga. mule 2 kekok n takot gak. ye lah TEMAN LAMA. dlu die keje 1 hotel ngan BF die juga sume dah kantoi. tapi aku REDHA je la.. PLU kalu kemana saja pun akan jumpe kembali. die sakng BEEL BOY hotel. so jarang jumpe pun . sesekali je... CAKAP tntang PLU ni . ade bebrapa PLU kat cini. tp mgkin org kurang pendedahan n kurg taw gaknye. rasenye cume aku sorg je PLU kat departmen aku. HAHAHAH. LAW FnB departmn tu ramai La gak .cume yg terbaru leh plak BFF aku ni bgitaw(MEGAT NURIZHAN HASHIM-FB) yg die dibuai mesteri mengenali PLU di MAINTAINENS DEPARTMEN. tekejut gak. tp sbg PLU aku dah meneganAli dari jauh. hai dek man ... a.k.a aman. x pe la.. mgkin aman lebih teaste org macm faliq..sampai bile agaknye sebelum kantoi gaknye kan.. nati man dah habis praktikal .. x de la nak cuci mate ,, hahahha.. GURAW JE LA man
cyg ko. huhuhu
ni sume sekadar jenaka je...bukan fikir serius pun...
tp tepulang ka law org lain da terpandg aku ni adalah PLU. EMMM

 TEMBAM KAN ku sejak aku balik dari shah alam oktober 2011

Gambar dibawah ni antara gambar mase aku menetap di shah alam sebelum september 2011- ade beza x?
 huhuh 




No comments: