Saturday, March 27, 2010

buat labeling

hari ni 8.50 a.m aku dah sampai depan pintu gerbang office...
semgat ni.. smlm MD da bg taw jumpe kul 9 ok.
emmm haram kejadahnye...
aku msg 9.56 am , MD x jugak balas.. pastu call pun x berjawab.

11.30 am MD aku msg"pis , aku terbabas, dah balik ke?"

aku panas betull.. baru bangun tdo MD aku ni..perut aku dah la x sedap ni.. dari pg td aku dok tunggu.aku x tahan , aku start motor p jambam kat shell. nak berak...
lantak r.. aku da x tahan dok tunggu MD x sampai office lg.. tgah panas terik aku  n officemate tunggu.

pastu MD ajak p mkn kat Taman Desa.. emm mkn 3 org RM17.MD yg bayo... pastu MD kate nak cari kotak .. ikutkan je lah..tp die leh kate berulang kali." perlu ke cari kotak?"..die ni taw ke x taw nak pindah. leh ckp mcm tu.. sje nak perbodohkan kitorg. tp kitorg yg kene cari.MD dok p dlm krte je.. perhhh..pastu leh kate "ekhh 2 kotak jerk".. banyak la .. nak cari r sendiri.. nak pindah buat care nak pindah , cari kotak ke pe,, ni x. mcm x taw plak..harap je ade MASTER..!!!! pastu sibuk nak cri skru driver ke tidak.. sbb bende tu ade kat office die kat PWTC.Ckp je la malas nak masuk office. MD hantar kitorg masuk office dulu.sanggup g PWTC amik skru driver sebatang je. ntah 2 die p merayap mane..

sampai office around 3.00pm. soh packing brg.. bile aku buat MD kate jgn buat dulu. tunggu die beri arahan.. panas betol hati aku. td die gak yg suruh..
kalu mcm tu bek die je yg buat.. sumenye nak ikut kehendak die. bukan susah sgt aku nak sampul frame gambar ngan surat khabar n plastik pembungkus.. leh plak die ajo Care nak membungkus.. aduhhhhh!!!!
ingat aku ni ape.. bende mcm tu pun sibuk nak diperbesarkan.. so aku buat la mcm x taw.. ikutkan je kate MD. NAK bungkus meje , frame, tv lcd n label plastik hampir 50 minit.. padahal kalu aku buat sorg sekejeap je beb (SEBENARNYE MD TU SAJE JE NAK MELAMBATKAN N WAT 2 SIBUK) padahal bende simple je..katenye nak sampul lawa 2 n x nak bg meja tercalar.. x de maknenye !!! sekarang ni meje bos memg dah calar..aku diam je malas nak kate pe..pastu leh plak kate kalu mase org angkut meja n bercalar mcm ne? aduhhhh !!!! MD aku ni.. kalu rase kedekut sgt, ko angkat la sendiri bos.. ikut kehendak ko.. x yah upah org.. x yah buli kitorang budak praktikal ni.. baik ko ajo kitorg nak buat keje yg sepatutnye dlm travel agen!!!! buakn cara nak membungkus brg untuk pindah..

came on la..profesional la sikit.. setiap org ade tanggung jwab keje masing 2. kalu org tu dah diupah untuk angkat brang bg proses pemindahan x kan la die x de SIVIC nak buat bende tu semua,bg brag dalam keadan baik...n x rosak.. kalu rosak skalipun just runding je la byar ganti rugi ke pe...

tgah dok sibuk 2 MD terlanggar kerusi. emm berdarah sikit je kat kaki sbb tersadung roda kerusi..tp sibuknye mengalahkan perrempaun. die ckp ngan oficemate aku "lili kaki sye bdarah ni.. mcm ne ekhh .. de tisu x..rosak la kuku saye" geli geleman aku.. huh!!!ala bende kecik mcm tu pun sibukny mcm ayam nak bertelur riuh sekampung.. aku buat bodo je n x pandag MD pun.. MD tany eaku." pis mcm ne ni berdarah".. aku jwb " ala cikit je ,, nti darh tu kering" die ingat aku nak care die ke.. bg kesian ke pe.. ala aku pun biase tersadung kaki gak n berdarah,, x de la sibuk mcm ni...die nak soh aku panggil ambulan gaknye die punye megade tuh. alahai..................... (gayenye lah) buakn betul pun.. x kan la x leh tahan..

jam menunjuk kan hampir 5.30 pm. MD da nampak klam kabut nak siapkan label brg cepat katenye...keluar lg perangai die buat 2 sibuk. suruh susun brg  bg nampak kemas.. aku dah susun beb.. pastu MD dok p tgok belek 2 n alih sane sini.. kalu mcm tu bek KO JE YG BUAT BOS.. dah suruh kitorg tp die p alih kan plak..

b4 balik MD pesan ok jumpe hari isnin pg. officemate aku pesan lg kat MD jgn lewat lg.. sbb kate nak balik cepat around kul 2 or pling lewat kul 3.. ok MD tersengih je..patut ke.. die bos kene la dtg pg.. ni x matahari dah terpacak bru bgun tdo..
pastu pesan pasal borg markah praktikal kitorg untuk die isi n sign. dah seminggu aku ckp pasal bende ni  tp MD x buat gak.. aku harp sgt die isi  markah n sign isn ni..

5.30 dapt kuar je pintu cepat 2 aku stat motor.. mals nak hadap muke MD.dah jauh baru aku berhenti pakai halmet n siap 2 untuk balik umah...
ni lah kisah hari ni...

No comments: