Sunday, March 21, 2010

cabin crew MAS interview

21 march '10.. pagi  ni hujan lebat rase mals nak bgun..7.30 am gagah kan diri mandi n bersiap..
pakai formail itam putih.8.25am aku bertolak dari rumah menuju ke
MALAYSIAN AIRLINE ACADEMI NO 2 SS7/13 Kelana Jaya.

bagi sesi temuduga bg cabin crew.. sampai je  aku saing plak ngan sorg mamat ni senior mase kat SMKS dulu , die dok sha lam. td laki die kot yg hantar.. msuk sesame tp bile sesi pendaftaran berpecah.. aku sorg je.
x de yg rapat mase sesi interview ni..

ramai yg da berkelulusan, n ade gak adik 2 yg baru lpas skolah..

untuk stage 1 aku lulus dgn ketinggian 165cm. aku dah cuak ble tgok no di dinding tu 165 cm takut x mencecah kat kepale aku ni.. skali abg tu ukur betul 2 n die ckp ngam 2. lega aku pas untuk stage 1

stage 2 sesi registrtion.. dorg sbnarnye x pandang pun korg student ipta/ipts yg glamour mane pun.. yg penting sijil spm n ic orignel n fotokopi ade. tu je yg dorg tgok.yg len cume kelebihan.

sstage 3 sesi temuduga.aku bersama 5 perserta (total 6) satu bilik. perkenalkan diri dan  cter tentg industri..
tp aku susah nak explen lebih..lgpun dm BI.
AKU CUME lulus takat ni je..aku x dpt untuk next stage

stage 1-height test
stage 2- registrations
stage 3-interview by group (6 pax)
stage 4-gromming
stage 5-acteractive
stage 6-ofer later ( yes/no)

No comments: