Friday, March 26, 2010

hari yang membengangkan..!!

hari ni 25 march 2010, aku dpt msg "esok masuk jam 1 ptg, mkn dulu sblm masok k".. ok aku pun paham..
pastu dengan gigihnye 12.30 pm aku pun bergerak ke office.. dah kul 1 tp MD x dtg lg, nasib bek aku tunggu ngn mber trainee gak.. pastu MD call tanye kat mane. KU CAKP LA KAT OFFICE..!! hayoo penat dah kitrg tunggu, die kate 10 minit.. ha dan dan kul 3 pm bru die sampai ngn pakai baju tshirtnye tu,,

lili (oficemate) bagtaw mlm td MD call die  n bgtaw yg die bru je balik dari Prince Hotel.. amboi... x  kan la date ngan  perempuan yg bg seminar td.. seksi kate nye..pastu MD bgtaw aku plak mlm td die tgok wayang crter Alice Wondeland.. waaaa.. patot la bangun lambat.. sampai kul 3 kitorg tunggu..

1.18pm office ptpl sha alm call (chef nazri) emm die tanye nape call office x jwb?
pe lg aku ckp la bos x dtg lg. kitorg tunggu kat bwah office ni ha,
pastu die nak confermkan stdent praktikel minggu dpn boleh masuk ke x.
aku ckp x leh sbb office nak pindah n x de org yg akan jage stdent. huhhh..

tp upenye die boleh g bawak kitorrg berbelanja brg office kat carefore midvelley megamall.. bukan main lame kirg tunggu tgah ri bute.. cume buat tu je.. pastu nak g mkn dulu , secret resepi katenye coz x de tunai, nak paki cdt card je.. emm ye lah MD belanja. tp die plak leh kate dah x de selere.. pelik la.. mcm pe..
1 jam kemudian baru la gerak g carefore..

peristiwa yg membuat aku marah.. aku sorg pak arab nak tuun lif. tp kitorg kat dlm lif tu nak naik..
so bile sampai tinggkat 3 kirg nak kuar n aku tertinggal sbb di halang oleh pak arab tu, aku da ckp exciuse me sir, tp pak arab tu ble 2 sampai pintu  lif tertutup n aku pun tertinggal dlm tu.. nasib baik ade org lain yg tekan butang pintu buuka..yg aku marah nye boleh ke MD kate aku"ha hafis suke la tuh ngan pak arab tu"
ohhhhhh geramnye aku.. die leh kate aku mcm tu.. bengang seh aku panas je telinga aku.. pehal plak.. dah tentu pak arab tu halang aku mse nak kuar.. x de kene mengenenye aku nak sibuk menggedik ngan pak arab tu.. hangin betul aku mase nak g parking krete..

pastu odway balik office dlm hujan..MD tanye mcm ne awk nak balik.. pepandai aku la nak balik.. memg la kat mid velley lebat tp biasenye kat Jln Klng Lama masih x lebat lg so leh la ku nak bergegas balik lgpun dah kul 5.30pm
pastu die leh palk melambat kan keadaan , sibuk berhenti kat tepi jalan n search google gene blackbeerynye tu.. nak cri no tel manangment ni.. pe salahnye sampai ofice je,. bukannye jauh.. tgal 500 meter je dari tempat yg die berhenti tu.. aku panas sgt hati ku ni.. grrrrrr. sampai office dah hujan lebat. parking kat bwah office.

MD tanye mcmne nak bwak naik brg ni,, hujan la.. aduhhh perkare kecik je.. brang tu dlm plastik pun, jarak dari krete ke kaki 5 cumne 1 meter je.. ala kalu basah pun suikit je x jejas mane pun.. die leh tanye mcm ne? aku mlas nak kate pe terus kuar n bwak brag office tu..saje je nak perbodohkan aku..

naik office jap tunggu trainee lain.. pastu time kitrg nak balik leh plak soh trainee lain poskan surat.. x pikir ke pej pos dah tutup pastu nak beli setem lg.. pelik la,, padahal leh je kalu nak hantar fax..ni siap nak msg org tu dulu mintak alamat la  bagai sume . padahal saje nak melambat kan kitorg. nasib bek kwn trainee tu call soh kuar office cpt. so aku pun bergegeas kuar ofice.. balik terus..

tension jerk..
esok ntah mcm ne gaknye...

No comments: