Tuesday, March 30, 2010

Hari terakhir aku di tempat praktikal -BTS

Seperti biasa ku bagun pgi n bersiap ke tempat kerja.Jam 8.30 am ku kuar rumah n tapaw roti je.sampai office tepat jam 9.00 am. MD da sampai ngan Harrier hitamnye tu.. aku rase bonet depan n lampu stil panas lg.. aku rase baru sampai kot..naik je office die dah soh wat keje siap tgalkan note lg dpn pc aku...so aku pun update la pe yg x siap lg..

hari ni buat labeling bahagian lobi ngan lili..
ni gambar kitorang buat keje..


emm ni la keje kitorng sejak ketiadaan asst. MD. keje yg pelik 2.. buat labeling data, kire stok.. emm
ntah la..hari ni yg buar aku marah...bile aku ckp kat MD supaya die tandangan borg kehadiran n markah praktikel kitorang, MD kate" arrhh tu nti nak balik.."padahal die leh buat mse ni ni
lgpun bukan die ade keje pun. nak taw MD aku buat pe mase kitorng buat keje?
ha tgok ni..



MD aku tdo dri 10.45 am die masuk bilik die,, MD soh kejut die kul 12pm sbb Hajjah nak dtg.. pastu aku kejut die p tdo kat luar. cover2 wat keje sbb Hajjah ade kat office around kul 12 pm tu..aku biar je la MD aku tdo sampai mendengkor..Around kul 1.45pm MD ajak aku kuar , katenye nak p bank, n lili jage office.

Sewaktu perjalanan die memg kate nak p bank  untuk byar alaun kitorg, pastu die leh nak p mkn kat taman dese..mase kat kedai mkn tu die soh aku mkn . die ckp mcm ni. "pis , amik nasi sane" aku ckp la x nak. kenyang la. die leh plak byak tanye.. nape x nak mkn. p la amik nasi.. ERRRR AKU MARAH BETUL NI.. SUKE ATI AKU LA NAK MKN KE X NAK.. yg nak sibuk pakse aku mkn nape..emm MD aku isap rokok 3 btg kot. tu sblm mkm .lpas mkn 3-4 btg mcm tu.. aku ni dok depan die tahan je lah bau asap tu.kalu aku alih tempat duduk jap lg die leh ckp aku "apela lelaki x leh tahan bau rokok" b4 ni aku da kene ayat mcm tu so mlas aku nak kecoh 2.

yg buat aku x selese plak tu ade 2 org mamat lingkungan 30 -40 an la mkn kat blkng aku.keje syarkt jual beli krete kot. dorg da tgok pelik je.mane x nye .tgok aku ngan MD aku jauh beze dri segi jarak umur n saiz badan. dah la ku pakai bju mase tu yg agak *adik 2* pastu ngan MD aku yg bawak krete mewah die muke mcm ape.. tkut org td ingat aku anak ikan MD. aku d x selese je.. pastu ade sorg mamat ni  ensem gak la.. ade rupe kalu nak dibandingkan ngan MD aku ni. bwak krete MAZDA sport putih. die mkn kat blakang aku gak.. mamat ni pun da tgok len mcm je kat aku.. bengang seh..
yg MD aku ni.. wat dono je nak call money changer la.. mcm 2.lame tu kat kedai mkn dlm kul 3.00pm baru gerak p MAYBANK TAMAN DESA.

MD nak masukkan alaun kitorg tp gune cek cimb die.. yg aku peliknye.. die nak bank in kan 2 cek.cek lili die masukkan sendiri ni tp x pasti cek dri CIMB or MBB. tp cek aku die soh masukkn sendiri.ape motif die sbnarnye.. ke nak perbodohkan aku.pe salhnye die masukkan skali je ngan cek lili.MD bg alasan x taw no akaun aku.x de maknnye.!! saje nak saiko aku.tunggu MD kat dlm bank tu sampai 3.30 pm.

pastu p PWTC. MD nak tukar duit. aku dok tunggu dlm krete dgn kepanasann dari kul 4.00pm sampai 4.45 pm. ni gambar aku mase dok tunggu kat PWTC



pastu p bangunan HP kat Damansara..perkhh lame aku tunggu dari 5pm sampi 5.50 pm.. bile la die nak balik ni.. pastu aku cpat 2 ingat kan MD soh balik office..
dlm perjalanan die tunjukkan kuku die yg berkilat tu "pis,, kuku sye ni nampak buruk x sbb nak p travel bwak group ni.. alal ckp je la nak tunjuk kat aku yg ko buat treatmen kuku berblink 2 ..
pastu leh plak tanye "rambut saye ok x. nak potong or x?".. cepat 2 aku jwb " ok dah tu.. x la panjg sgt pun" jap lg kalu aku ckp baik potong die leh ajak aku carii saloon mane yg ok nak potong rambut.. x pasal 2 aku gak yg kene tunggu..

around kul 6.30 pm dah sampai office ni.leh plak MD tanye " korang nak mkn pape x. jom p kedai"aku da panas je ni.. org nak blik cepat tp saje je die buat 2 lambat.. ikutkan je p kedai runcit beli air botol kat area pantai dalam.pastu cibuk plak cari parking.bukan ramai sgt pun krere mase tu.cume die nak parking dpn office tp da ade org yg park.pastu MD pun parking la jauh cikit dri pintu office.tp merungut x muat la , nti org sondol la.. padahal die nak soh aku kuar krete n tgok kan parking tu kene krete lain or x.. aku buat bodo je dok je dlm krete.lantak la.die dda matikan enjin krete aku naik trus kat office x tahan dah nak terkencing..

naik je office die leh plak sibuk 2 nak betulkan labeling la.. saje cari kesalahan kitorng .. padahal aku dah tunjuk kat die borg yg untuk die sign tu.. wat bodoh gak....die p amik pinggan la siang letak pisng goreng kat pinggan soh kitrng mkn" ekhh korang mkn la ni , korg kkan x mkn lg dri td".. kitorg da x pkir nak mkn ke pe .MD sendiri ckp nak balik awal sepatutnye hari isn ni. pling lewa pun kul 3. tp saje je nak lambat kan keadaan. MD dah dgr lili ajak aku tgok wyg hari ni .tu yg die saje nak lambat kan kitorg.

around kuul 7-715 pm die nak p sign borg kitorg .. alhamdulillah.. die pun da sign sume..cepat 2 kitorg kemas 2 nak balik... x tahan da lame 2 tunggu.. lili pun da masam muke.. die janji nak kuar ngan bf die.. last balik lambat.. aku pun ayat la MD.. "EN ISA , time untuk salam 2" okleh plak die p amik vidieo rakam kirong .. ku da malsa nak layan.. buat 2 muke je senyum padahal.. marah ni.. lili pun same..bukak je pintu office aku cepat 2 start motor.takut MD saje nak ajak aku ke mane 2 nti.. lega dah segala-galanye.. last day praktikal..
balik kul 7.30 pm.




No comments: