Tuesday, September 15, 2009

perindu dan kala_sepi

Tatkala aku menulis blog ini keadaan di luar hujan renyai dan semakin lebat. Seoolah-olah mengiringi tangisan yang aku alami.Selepas solat subuh aku bingkas dan menulis blog ini...
Akhirnya terbuka jua hatinya untuk menegur aku. Tiba-tiba sahaja aku ditegur oleh die.Jam ketika itu mugkin menunjukkan 5 pagi memandangkan aku baru sahaja nak melelapkan mate ku.Aku terkejut setelah sekian lama dia x menyapa aku sedemikian rupa. Akhirnya die menyentuh bahuku.
Die meluahkan perasaan atas perbuatannya terhadap aku kebalakangan ini, mengapa die selalu keluar dan jarang  untuk menegur aku. Rupa-rupanya die terasa apabila die keseorangan dan ketiadaan aku tatkala die sedar dari tidur aku tiada dikamarku.Die menangis tatkala waktu itu.Die rasa kesyunyian tatkala aku tiada di rumah. Die menyedapkan hatinya denga berkata 'ok,die jurusan pelancongan, mungkin selalu 'keluar'. Kebelakanggan ini memag aku ade keluar disebabkan final projek aku ke Pahang, dan aku juga keluar ke Kelantan, Melaka dan Negeri  Sembilan. Mungkin inilah peluang aku untuk keluar melihat keadaan sekeliling sebelum aku masuk dalam industri nanti. Aku pun kerap pulang ke Klang, rumah member aku a.ka. abang katenye. Bukan apa, lagipun aku tahu jika aku keluar sekalipun aku da berpesan pada si E**m supaya menemaninya.
Aku keluar sebenarnya pun disebabkan aku tahu tatkala aku berada disampingnya ( rumah ) belum tahu die nak mengambil perhatian terhadap aku. Die lebih pentingkan bff die n kaum kerabatnya dari aku. Aku tahu aku bukan dalam jurusan sebidang dengannya dan kaum kerabatnya walaupun aku dan dia dalam industri yang sama.
Die terasa tatkala aku memberinya pesanan ringkas sms yang berbunyi 'dah x sabar ye nak me*****t yang mebuatkan die marah. Dan disebabkan itu juga la die telah membuang 1 fail berkaitan dirinya di dalam latop aku tanpa pengatahuan aku. Aku tahu memang die yang membuangnya walaupun hati aku kata tidak. Hanya die sorang saja tahu nak bukak barang pribadi aku n aku percayakan die. Setelah ketiadaan fail itu,aku rasakan diri akau x berguna lagi pada die. Aku sayang sangat fail tu sebab ada gambar sewaktu kami mula-mula kenal, dan rapat.Itulah kenangan die bersama aku. Tapi pabila die berbuat sedemikian aku bergitu terguris. Air mata aku semakin membasahi dakapan dadanya itu. Die menenangkan aku, namun aku semakin sebak teringat kenangan lalu bersamanya.
Aku rasakan aku gagal dalam menjaganya, kerana aku yang bawak die datang ke apartmen ini tetapi aku x dapat mengawalnya.Sebelum berpindah pun aku telah berjumpa dengan mama dan ayah die. mereka pun tahu yang aku ni bakal jadi rumate die. Dan orang tuanya juga da pesan supaya 'tengok 2' kan die.Teringat kenangan sewaktu susah payah mencari rumah sewa bersama, dan kemudiannya aku masak untuknya dan makan bersama. Pabila die lapar pada dini hari, die suruh aku masakkan maggi kari + telur pecah. die suke sangat. dan aku menemaninya sampai die habis makan.Tapi semua tu dah berlalu dan tiada lagi ketika ini. Mungkin die melihat aku sebagai 'rumate' sahaja itupun ntah mugkin jugak die anggap aku orang asing. Mana x nya kalu bertembung sekalipun belum tau die menyapa aku, masing-masing mendiamkan diri. Tapi dari sudut hati aku, aku mahukan die jadi peneman hidup aku lebih-lebih lagi pabila aku membawanya tinggal bersama aku. Aku x kesah die ada lover sekalipun, tapi sekurang-kurangnya ambil la tahu tentang diri aku. Die menenangkan perasaan aku yang semakin lama lebat membasahi dadanya.
Die meminta maaf atas segalanya dan x mahu benda ni terjadi lagi n meminta meghalalkan makan dan minumnya selama ni. Selepas ni aku dan die da g praktikal, dan mungkin jarang jumpe.Tapi die dah tahu aku tetap dan masiih berada di rumah ini, walau apa pun.Aku  pun menyatakan sebaliknya terhadap die. Aku berharap sangat die x melupakan aku walau padanya aku sekadar 'rumate', cukuplah. Aku x mintak lebih, aku tetap kawan yang sayangkan kau wahai Mohd Kamal Mohamad Saad a.k.a Kamal Amsyar Kala_Sepi.
 
inilah gambar kenagan bersamanya yang aku ada
itu pun gambar bersama bffnya...
i miss u n love u 4 eva Kamal Amsyar Kala _Sepi

No comments: